Slider

Voor patiënten

Wij stellen ons ten doel om u niet alleen een uitstekende mondzorg, maar ook persoonlijke aandacht en service te bieden. Hieronder vindt u meer informatie over de nota en tarieven, de behandelingen, het algemene informatiepunt, klachtenregeling en huisregels.

Uw nota

Als zorgaanbieder geven wij u graag alle aandacht. Daarom hebben wij de verwerking van onze nota’s overgedragen aan Infomedics.

Uw nota’s worden direct door Infomedics naar uw zorgverzekeraar gestuurd. U ontvangt een factuur thuis indien de factuur (gedeeltelijk) niet door uw zorgverzekeraar wordt vergoed. Wanneer u niet verzekerd bent voor tandheelkunde, ontvangt u de factuur direct thuis.

Heeft u vragen over uw nota? Op veel vragen vindt u hier al antwoord. Staat uw vraag hier niet tussen, neem dan contact op met Infomedics via telefoonnummer 036- 20 31 900 of vul het contactformulier.

Tarieven:

Wij hanteren de door de Nederlands Zorgautoriteit (NZa) vastgestelde tarieven. Deze tarieven zijn in opdracht van de overheid vastgesteld.

Tarieven 2019

Uw nota

Als zorgaanbieder geven wij u graag alle aandacht. Daarom hebben wij de verwerking van onze nota’s overgedragen aan Fa-med.

Uw nota’s worden direct door Fa-med naar uw zorgverzekeraar gestuurd. U ontvangt een factuur thuis indien de factuur (gedeeltelijk) niet door uw zorgverzekeraar wordt vergoed. Wanneer u niet verzekerd bent voor tandheelkunde, ontvangt u de factuur direct thuis.

Heeft u vragen over uw nota? Op veel vragen vindt u hier al antwoord. Staat uw vraag hier niet tussen, neem dan contact op met Fa-med via telefoonnummer 0900-0885 of per email naar contactcenter@famed.nl.

Tarieven:

Wij hanteren de door de Nederlands Zorgautoriteit (NZa) vastgestelde tarieven. Deze tarieven zijn in opdracht van de overheid vastgesteld.

Tarieven 2019

Behandelingen:

Voor meer informatie over behandelingen:

Behandelingen:

Voor meer informatie over behandelingen:

Informatiepunt

Wilt u meer informatie over tandheelkunde en tandheelkundige behandelingen, dan kunt u terecht op www.allesoverhetgebit.nl of telefonisch advies inwinnen bij het Tandheelkundig Informatiepunt (TIP, tel: 0900 202 5012, € 0,15 per minuut). Beide geven onafhankelijke informatie en zijn opgericht door de beroepsorganisatie KNMT.

Klachtenregeling

De meeste patiënten zijn tevreden over hun tandarts. Tóch kan het wel eens gebeuren dat u vindt dat u onjuist bent geïnformeerd of behandeld. Het is belangrijk dat u dit met uw tandarts bespreekt.

Gesprek
Een gesprek met uw tandarts kan vaak verheldering geven. U kunt uw ongenoegen kenbaar maken en uw tandarts krijgt de mogelijkheid om het hoe en waarom van de behandeling en gang van zaken uit te leggen. Meestal is een gesprek afdoende en wordt samen tot een oplossing gekomen.

Second opinion
Soms is het vertrouwen hierna nog niet genoeg hersteld. U heeft dan de mogelijkheid om een andere tandarts een second opinion (tweede mening) te vragen. De mening van een tandarts die niet bij het conflict is betrokken, kan uw eigen visie bevestigen, nuanceren of een geheel nieuw inzicht geven. Wellicht is deze tweede mening aanleiding voor u of uw tandarts om het eigen standpunt te heroverwegen.

Klachtenregeling
Wij proberen samen met u een oplossing te vinden. Mocht dit onverhoopt niet lukken dan is het goed om te weten dat u gebruik kunt maken van de ANT of KNMT klachtenregeling waar wij bij zijn aangesloten.

De ANT of KNMT klachtenfunctionaris kan u hulp bieden bij het oplossen van uw klacht, door u te adviseren en zo nodig te bemiddelen tussen u en uw tandarts.  Als u er ondanks de hulp van de klachtenfunctionaris niet uitkomt, kunt u voor €75 een beroep doen op de Geschilleninstantie Mondzorg. Dan wordt uw klacht door een commissie van vijf deskundigen beoordeeld.

Huisregels

Onze praktijkregels zijn van belang voor u als patiënt zodat onze werkzaamheden in onze praktijk goed kunnen verlopen wat de kwaliteit en tandheelkundige zorg ten goede komt. Bovendien schept het een helder inzicht voor u als patiënt.

Huisregels

Huisregels

Onze praktijkregels zijn van belang voor u als patiënt zodat onze werkzaamheden in onze praktijk goed kunnen verlopen wat de kwaliteit en tandheelkundige zorg ten goede komt. Bovendien schept het een helder inzicht voor u als patiënt.

Huisregels